۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰

کیفی بجستانی:

سبک زندگی اسلامی در مدارس و دانشگاه فرهنگ سازی شود

سبک زندگی اسلامی در مدارس و دانشگاه فرهنگ سازی شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: یک مدرس علوم دینی و معارف دانشگاه های خراسان شمالی گفت: با فرهنگ سازی روشهای زندگی اسلامی در مدارس و دانشگاه ها می توان جلوی تهاجم فرهنگی را گرفت.

عباس کیفی بجستانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قرآن کریم نسبت به سبک زندگی اسلامی تاکیدات بسیاری شده و لازم است این مهم بیش از پیش مورد توجه جدی همه مردم کشور قرار گیرد.

به گفته وی فرهنگ مورد توجه مقام معظم رهبری، همان فرهنگ اسلامی است که بایستی سبک زندگی اسلامی بر آن حاکم باشد.

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور با بیان اینکه همه باید خود را در قبال تبلیغ سبک زندگی اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری مسئول بدانیم اضافه کرد: اساتید معارف اسلامی باید بیان اهداف دین اسلام در مورد سبک زندگی اسلامی و پوشش و حجاب اسلامی را در  کلاسهای درسی خود مدنظر داشته باشند تا در پرتو عنایات الهی جامعه‌ دانشگاهی سالمی داشته باشیم.

کیفی بجستانی گفت: با فرهنگسازی روشهای زندگی اسلامی در مدارس و دانشگاهها می توان جلوی تهاجم فرهنگی را گرفت.

وی عنوان کرد: رعایت نکردن سبک درست زندگی از جمله تجملات و اسراف گرایی از دلایل فرو پاشی خانواده ها نیز به شمار می رود.

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی افزود: ساده زيستي سبك زندگي اسلامي است كه زمينه  تعالي روحي و آزادگي اصل خانه را فراهم مي كند و توقعات را به حداقل مي رساند تا مبادا شيريني زندگي قرباني زرق و برق ظاهري آن شود و تجملات كمي زندگي را زير بار كار طاقت فرساي دو يا چند شيفته بشكند يا وام و قرض از اشخاص حقيقي يا حقوقي روح و روان آدمي را پريشان كند.

کیفی بجستانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی باید در رابطه با سبک زندگی اسلامی فرهنگ سازی کنند تا دشمنان نتوانند خیلی از مسائل را به اسم اسلام وارد زندگی مردم کنند و آنان را به بیراهه ببرند.

وی اظهار داشت: زندگی معنوی و اخلاص امام راحل و رهبر معظم انقلاب نشان می دهد کسانی که در راس امور هستند اگر بخواهند به سیره اسلامی رفتار کنند باید از زندگی تجملاتی پرهیز کنند.

کیفی بجستانی عنوان کرد: باید در جامعه ایران اسلامی، زندگی بر شیوه و سبک اسلامی طراحی و تبلیغ شود و از غرب گرایی به سمت سنت گرایی سوق یابد.

وی خواستار تقویت برنامه های فرهنگی و اخلاقی در جامعه برای ترویج فرهنگ و سبک ساده زیستی و زندگی اسلامی در بین مردم و تحقق خواسته مقام معظم رهبری در این زمینه شد.

کیفی بجستانی در پایان با تاکید بر وحدت میان مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان، اظهار داشت: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی هستند اما اتحاد میان پیروان اسلام عاملی اساسی در خنثی شدن توطئه‌های آن‌ها به شمار می‌رود؛ وقایع امروز در کشورهای اسلامی همچون عراق به دلیل نبود وحدت است.

 

کد خبر 2318568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha